Świnka Skarbonka

Świnka Skarbonka

Witajcie!
Nie wiem, czy spodoba Wam się mój pomysł, ale przyszedł mi do głowy na zajęciach 
W-F.  Kiedyś na podwórku była popularna gra w "Kartofla". Nie wiem, czy graliście w nią w dzieciństwie? Ja ją trochę zmieniłam, ale zasada jest podobna. Trzeba wykazać się celnością i szybkością reagowania.
Dzieci stoją w kole. Do środka zapraszamy chętną świnkę skarbonkę, którą chcemy rozbić, aby zebrać potrzebne pieniądze na ulubioną książkę, grę itp.
Umawiamy się, że dzieci celują tak, aby zbić środkowego. Mogą toczyć piłkę po ziemi lub rzucać - to zależy od wprowadzonych zasad. Dziecko znajdujące się w środku ucieka i stara się omijać piłkę. Jeżeli piłka rozbije "świnkę - skarbonkę", pada pytanie "Świnko, świnko, ile pieniędzy masz w środku?". Świnka -skarbonka odpowiada " Mam....złotych". Do środka wchodzi dziecko, które rozbiło świnkę i gra toczy się dalej. Dzieci za każdym razem przeliczają swoje oszczędności. Muszą starać się, aby kwota nie przekroczyła 100 złotych. 








Hello, this is the game with ball. Pupils are standing in the circle. A child is standing in the centre of the circle. He is "świnka - skarbonka". (In Poland children are collecting money into the money box). Children are throwing a ball and they must hit a child in the centre. They say "How much money you have got?" Świnka -skarbonka say: " I have got 20 złotych". A next child is coming in the centre and he is escaping from the ball. They are playing so long until is 100.